sâmbătă, februarie 18, 2012

Moralitatea, privită prin prizma jocului de X și O, probabil fără aplicații în viața de zi cu zi

Moralitate = însușire, considerată bună de către societate, a conduitei unei persoane. Stabilind deci ce este moralitatea, mă întreb dacă este moral să joc singur X și O, deoarce știind intențiile lui X, nu pot să mă abțin și automat cu O blochez din fașă orice acțiune și vice-versa. Dacă ar câștiga unu', fie el X ori O, ar fi clar că am susținut pe unul în defavoarea celuilalt, furnizând informații doar într-un singur sens, ceea ce înseamnă ca nu am fost imparțial așa cum ar trebuii să fie observatorul detașat, al jocului a altor doi. Ce mă fac în acest caz? Cum mai pot eu să joc liniștit X și O singur, când moralitatea jocului, și deci inclusiv a mea, atât ca jucător cât și ca observator, este pe masă mai ceva ca miza la poker, putând să o pierd la cea mai mică greșală.