luni, decembrie 10, 2007

Este sau nu... macar nevoie?

Acum cateva zile ma aflam la un prieten asteptand ceva; nu conteaza ce. El a adormit si eu am avut libertatea de a alege un film spre vizionare. Am ales din nu stiu ce curiozitate un documentar. Numele lui nu am sa-l fac public pentru ca eu unu nu vreau sa-i fac publicitate. Asa zisul documentar trata doua subiecte care pe cat de vechi sunt se mentin inca in actualitate: Religia/"Existenta lui Dumnezeu" si "9/11" sau inceputurile luptei cu terorismul. Momentan ma preocupa primul subiect: Dumnezeu.

Sincer va spun ma consideram ateu cumva. Aveam o parere a mea despre Dumnezeu, ce e El, cine, cum a aparut, etc. Poate nu erau nimic mai mult decat comvingeri de-o halba de bere in barul artistilor din Timisoara. Am avut cumva legaturi si trairi de ambele parti ale credintei. Am avut si raspunsuri de la el si am primit semne ale existentei lui dar am trait si ani de indelungata negare "stiintifica" a Lui. De curand ma hotarasem sa nu ma mai zbat neuronal pe subiectul asta si sa-mi stabilesc o relatie de acceptare si ignorare reciproca, cand documentarul "Z" ma loveste in plin moalele capului. Cu dovezi clare si cu argumente solide luau in ras credinta a cateva miliarde de oameni. Lucru dureros si lipsit de orice fel de bun simt. Trecand in prima faza peste aceasta grosolanie incepe sa ni-se explice ca defapt crestinismul pleaca de la zodiac ca si multe alte religii innaintea lui si ca seamana extraordinar de mult cu vechea religie egipteana. Lucru foarte logic dupa parerea mea, avand in vedere ca religia este defapt un fel de organizatie cu o organizare si reguli interne proprii si care a fost creeata de oameni. Oameni care la inceput erau evrei si care foarte multi ani au fost sclavii egiptenilor. WOWwwwww!!! Ce poate fi asa de anormal ca un sclav sa preia tipul de organizare al stapanului atunci cand scapa singur pe pustii. Mie unu imi pare foarte logic ca pe vremea aia fiecare sa aiba nevoie de ceva in care sa creada si care sa il organizeze social si spiritual: religia...... organizata si ea la randul ei cum altfel decat cum stiau ei mai bine, ca a egipteanului, ca doar na, daca sefu face asa si e bine, facem si noi. OK. Recunosc ca m-am hazardat si am vb cam mult necunoscand adevarurile istorice, si poate ca defapt egiptenii cuceritori au copiat organizarea religioasa a evreilor pentru simplul motiv ca era mai buna. Sincer la faza asta nu ma intereseaza cine pe cine a copiat ci numai simplul fapt ca: s-au copiat. Dar de aici si pana la a arunca cu noroi in miliarde de oameni si a sustine sus si tare ca: Dumnezeu nu exista e cale lunga... Pe mine unu acel documentar m-a facut sa gandesc si sa regandesc iar pe tema Religie/Dumnezeu. Iar spre surprinderea maea am descoperit ca neluand probele lor fara a le rumega umpic pendelete, documentarul "Z" nu a facut decat sa imi itareasca credinta in Dumnezeu asa cum e El, in maretia Lui si cu toate denumirile si reprezentarile ce le-am atasat sntimentelor si trairilor ce-L materializeaza in fiecare dintre noi.

Sincer stand si cugetand, ce rost are sa caut magia in jocuri cu elfi si orci sa sa astept panicat in camp-ul meu sa ma atace undead-ul cand sunt asaltat zilnic de sute de draci iar soldateii mei zburda in jurul meu ducand o batalie continua in care singurele resurse ce trebuiesc colectate sun cele sufletesti.